09367794450 logo@liyanaweb.ir
رقابت «آلفابت» برای کسب جایزه ۲۵۰ یورویی در ایتالیا

رقابت «آلفابت» برای کسب جایزه ۲۵۰ یورویی در ایتالیا

رقابت «آلفابت» برای کسب جایزه ۲۵۰ یورویی در ایتالیا

انیمیشن کوتاه «آلفابت» به کارگردانی کیانوش عابدی به جشنواره ای در ایتالیا راه یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره فیلم کوتاه «مالاتستا» انیمیشن کوتاه «آلفابت» به کارگردانی کیانوش عابدی را برای نمایش در جشنواره پذیرفت و آن را به نمایش درمی آورد.

این جشنواره از ۱۲ تا ۱۴ مارس ۲۰۱۸ برابر با ۲۱ تا ۲۳ اسفند در سسنا ایتالیا و در سینما مالتیسالا الیزئو برگزار می شود.

جشنواره ایتالیایی «مالاتستا» امسال دومین سال خود را تجربه می کند و فستیوالی جهانی برای فیلم کوتاه است که با نگاه به زبان های مختلف معاصر در چهار بخش رقابتی شامل بهترین انیمیشن، بهترین داستان، بهترین مستند و بهترین کار تجربی برگزار می شود.

برنده هر بخش یک جایزه نقدی ۲۵۰ یورویی دریافت می کند.

«آلفابت» در بخش انیمیشن نمایش داده می شود.

«آلفابت» زندگی انسان‌هایی را روایت می‌کند که زندگی کردن را فراموش کرده و از آگاهی و حقیقت دور مانده‌اند. به طور کلی این فیلم در مورد مردمانی است که سال‌ها است الفبای زیستن را از یاد برده‌اند، نمی‌بینند، نمی‌شنوند و سخنی بر لب نمی‌سرایند، ولی کلمات بی‌قرار در انتظارند.

عوامل ساخت این انیمیشن عبارتند از کارگردان: کیانوش عابدی، انیماتور: فرنوش عابدی، رندر و کامپوزیت: مرتضی نیتی، ویژوآل: حامد پورکرمان، طراح: امیرحسین نوروزی، بک‌گراند: محدثه پیله‌وران، موسیقی: سروش عابدی، محصول: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

منبع

قباد شیوا: پوستر جشنواره فجر، به درد بازیهای کامپیوتری می‌خورد

قباد شیوا: پوستر جشنواره فجر، به درد بازیهای کامپیوتری می‌خورد

قباد شیوا: پوستر جشنواره فجر، به درد بازیهای کامپیوتری می‌خورد

پوسترهای شش گانه سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که ظهر روز گذشته، شنبه ۲۳ دی در نشست خبری دبیر این رویداد رونمایی شد، انتقادات بسیاری به همراه داشت.

 

این پوسترهای شش گانه براساس حالت شش اموجی طراحی شده است و طراح آن سیامک فیلی‌زاده می‌گوید در ایموجی‌ها بازنگری کرده تا به شش حس یا شش نقطه‌نظر یک کارگردان، نویسنده یا بازیگر Actor برسد.

او می‌گوید سادگی را دوست دارد و این گونه استفاده خام از ایموجی در پوستر را نشانی از علاقه‌اش به سادگی می‌داند.

قباد شیوا، گرافیست و طراح پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرآنلاین می‌گوید: «سادگی که یکی از اصول کار هنری است، یک بحث است و شخصیتِ کار یا همان دیزاین پرسونالیتیِ کار، یک بحث دیگر. این ایموجی‌ها ابدا شخصیت تئاتری ندارند. روز گذشته فیلی‌زاده تصویر این شش پوستر را برای من فرستاد و امروز هم تماس گرفت و همین‌ها را به خودش هم گفتم.»

او ادامه داد: «تئاتر هنری اکسپوز است و با خون و پوست هنرپیشه پیوند دارد اما این پوسترها نشانی از شکوه این هنر Art ندارند و چیزی مانند بازی‌های کامپیوتری را نشان می‌دهند.»

شیوا در پایان گفت: «به نظرم این پوسترها برای تبلیغ آتاری بسیار مناسب‌اند و می‌تواند برای بازی‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار بگیرند.»

منبع

نگاهی به  آثار میلیاردی هشتمین حراج تهران کامی، مشیری فرمانفرمائیان

نگاهی به آثار میلیاردی هشتمین حراج تهران کامی، مشیری فرمانفرمائیان

نگاهی به  آثار میلیاردی هشتمین حراج تهران کامی، مشیری فرمانفرمائیان 

نگاهی به  آثار میلیاردی هشتمین حراج تهران | کامی، مشیری فرمانفرمائیان
فروش کل آثار در هشتمین حراج تهران | هنر معاصر ایران
عکس جنگ بیشترین چالش و رشد قیمت اثر سعید صادقی

saeed sadeghi

هشتمین حراج تهران با ارائه ۱۲۰ اثر ۲۲ دی ماه ۱۳۹۶ در هتل پارسیان آزادی برگزار شد. برای نخستین بار یک زن عنوان گران‌قیمت‌ترین هنرمند را از آن خود کرد، و سه اثر معاصر مرز میلیارد را پشت سر گذاشتند، منیر فرمانفرماییان با فروش اثر آیینه‌کاری سه لته‌ای  با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عنوان گران قیمت‌ترین اثر حراج هشتم تهران را از آن خود کرد.

دو اثر دیگر به طور مشترک روی یک میلیارد ایستادند: کامران یوسف‌زاده هنرمند ۶۱ ساله مقیم نیویورک که در آمریکا با نام وای زی کامی صاحب جایگاهی‌ست در نخستین حضورش در حراج تهران به رکورد یک میلیارد تومان دست یافت؛

فرهاد مشیری هنرمند معاصر پرآوازه ۵۴ ساله هم با نقاشی دو لته‌ای از سری معروفش کوزه‌ها به قیمت یک میلیارد چکش خورد و با جهش بالایی به نسیت قیمت پایه ۵۰۰- تا ۷۰۰ میلیون به فروش رفت.[۱]

tehran auction 1

بیشترین چالش نیز از آن عکسی از سعید صادقی عکس دفاع مقدس مربوط به عملیات کربلای پنج با نزدیک به سه برابر رشد نسبت به قیمت پایه بود. او که یکی از شاخص ترین عکاسان جنگ به شمار میرود از معدود عکاسانی است که از ابتدای جنگ تا آخر به عکاسی از جنگ پرداخت و چندی پیش در هفته پژوهش نیز به آثار او پرداخته شد.

همچنین ۳۵ اثر بالای یکصد میلیون تومان چکش خورند. همه آثار در مجموع به قیمت ۱۴ میلیارد و ۹۵۲ تومان به فروش رسیدند.

نکته جالب توجه در کاتالوگ حراج زیر نویس آثار بود که با توضیحاتی مانند مرمت شدن اثر، ارایه اثر مشابه در حراجی های دیگر یا چاپ شدن اثر در یک کتاب داده شده بود.

tehran auction 2 وای. زدِ. کامی (کامران یوسف‌زاده)

اثر او که از طرف گالری گاگوسیان در نیویورک ارائه شده  با نام گنبد سفید نقاشی سفید رنگ اوست که وحدت در عین کثرت و حرکت عرفانی بسوی نور مطلق را به تصویر کشیده است و به قیمت یک میلیارد فروخته شد.

y z kami

 

وای. زدِ. کامی، نقاش معاصر ایرانی، زاده‌ی ۱۳۳۵ ش. در تهران است. او چندی در کالج هالی نِیم در اوکلند ۱۹۷۳ م./ ۱۳۵۲ ش. و دانشگاه برکلی در کالیفرنیا تحصیل کرد. پس از آن به پاریس رفت و در دانشگاه سوربون پاریس رشته‌ی فلسفه را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پی گرفت. او مدتی به هنرآموزی در کنسرواتور پاریس هم پرداخت.
اوا ز نخستین سال‌های کودکی شروع به نقاشی در کارگاه مادرش کرد، و هنگامی که برای ادامه‌ی تحصیل به پاریس رفت، در آنجا بود که کارش سمت و سوی امروزی را پیدا کرد. تاثیرپذیری‌های کامی که عوامل فراوان و متنوعی برآمده از سنت‌های عرفانیِ شرق و غرب آنها را دگرگون ساخته‌اند، در دغدغه‌ی شفافیت و وضوح نمود می‌یابند، و گستره‌ای از معماری اسلامی و شعر عرفانی تا تک‌چهره‌نگاری، عکاسی و متون مقدس را در بر می‌گیرند. همه ی این منابع الهام در کارهای او جلوه می‌کنند.
کامی که غالبا با رنگ روغنی بر روی بوم کتانی کار می‌کند، سبک نقاشانه‌ی یکه و متفاوتی را ابداع کرده است. هنر او که بیش از همه به کندوکاو در باب خویشتن نگریِ معنوی و مراقبه ورزانه‌ی روح و روان آدمی میپردازد، بیننده را به تعامل هر چه نزدیکتر دعوت می‌کند.[۲]

منیر شاهرودی فرمانفرمایان

اثر آیینه‌کاری سه لته‌ای  با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عنوان گران قیمت‌ترین اثر حراج هشتم تهران را از آن خود کرد. ارجاعات این اثر به نظم مطلق، هندسه مقدس و اشارتی به کنه نظم هستی و هدفمند بودن نظام آفرینش است. این اثر کمینه گراترین کار این بانوی ۹۵ ساله است.

monir farmanfarmaian

در سال ۱۳۰۳ و در شهر قزوین متولد شد. دوره ابتدایی کار خانم فرمانفرمایان در نیویورک طی سالهای ۱۳۲۴ تا ۱۳۳۶ بود و در آن دوره او با هنرمندانی چون ، ویلیلم دکونینگ ، بارنت نیومن، لویئس نولسن، Joan Mitchell ، Milton Avery و همچنین اندی وارهول آشنا شد.

پس از آن او به ایران باز می‌گردد و در اینجا از صنایع‌دستی سنتی و فرم‌های هنری محلی مانند لباس و زیورآلات ترکمن و نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای و نقاشی شیشه‌ای که به شکل معکوس در پشت شیشه انجام می‌شوند، در کار خود استفاده می‌کرد. وی نمایشگاه‌های متعددی از آثار این دوره خود در ایران، اروپا و آمریکا برگزار کرده است. وی در سال ۱۳۵۷ به نیویورک می‌رود و به مدت بیست و شش سال در آن‌جا اقامت می‌کند تا این‌که در سال ۱۳۸۳ به ایران باز می‌گردد. او در مدت اقامتش در نیویورک در رشته‌های طراحی بر کاغذ و طراحی فرش و پارچه کار می‌کند. او همچنین تکنیک کلاژ را هم در نیویورک پی می‌گیرد. خانم فرمانفرمایان پس از بازگشت به ایران دوباره استودیوی خود را راه‌اندازی کرده و مشغول به ادامه کارش می‌شود.

در ۱۳۹۴ در موزه گوگنهایم نمایشگاهی را به مناسبت جشن روز مادر که شامل آثار گچی و آینه‌ای نقش برجسته، مجسمه‌های بزرگ آینه‌ای است که خود هنرمند آن‌ها را خانواده‌های هندسی می‌نامد را برگزار کرد و از او تقدیر به عمل آمد. هم‌چنین درآن نمایشگاه آثاری بر روی کاغذ نیز ارائه شده‌اند. این آثار که نشان‌هایی از لوگوی بنیادی او هستند و البته طراحی و سبک هنری او را و هم‌چنین تمرکز چهل ساله وی بر مجسمه سازی و گرافیک را نشان می‌دهد. (بسیاری از این آثار از سال ۱۳۵۷ به نمایش در نیامده‌اند.) این آثار نتیجه ادغام تجربه بصری و فرازمانی است به همراه سنتهای زیبایشناسانه معماری اسلامی شکلی خاص به خود گرفته است. به گفته خانم فرمانفرمایان استفاده از هندسه به عنوان فرم امکان‌های بی نهایتی را به وجود می‌آورد.
چندی پیش نیز موزه منیر فرمانفرمائیان اولین تالار هنرمند زن ایرانی در باغ موزه نگارستان با حضور ایشان افتتاح شد.

فرهاد مشیری:

اثر فرهاد مشیری با نقاشی دو لته‌ای از سری معروفش کوزه‌ها به قیمت یک میلیارد چکش خورد و با جهش بالایی به نسیت قیمت پایه ۵۰۰- تا ۷۰۰ میلیون به فروش رفت.farhad moshiri

فرهاد مشیری هنرمندمشهور ۵۴ ساله که به تازگی در موزه اندی وارهول آثارش را با عنوان «به غرب برو» به نمایش گذاشتو تا ۱۴ انویه نیز ادامه دارد. ویژگی آثار مشیری استفاده ماهرانه او از زبان در روش‌های گوناگون و به همراه مواد و مصالح گوناگون مختلف است. علاقه‌مندی مشیری به هنر عامیانه (pop art) و هنر کیچ( kitsch) در تمامی کارهایش دیده می‌شود.  درحالی که اشعار کلاسیک، سریالی و آهنگ‌های عامیانه خطوط میان هنر و کلیشه در آرش به نمایش میگذارد. همچنین در بسیاری از تصاویر اخیر او از کارتون‌ها، فیلم‌ها، کمیک استریپ‌ها، کتاب‌های کودکان و تبلیغات گرفته شده است؛مشیری با انتخاب منبع الهامی نامشخص و مبهم که فرهنگ عامیانه مردم آمریکا و ایران را نشانه رفته است، نگاهی پیچیده را برای تعریف هویت فرهنگی‌مان پیش روی می‌گذارد.

[۱] هنرانلاین[۲] تلخیص از مجله تندیس شماره ۳۱۸ نوشته حمیدرضا کرمی

فراخوان دومین جشنواره بین‌المللی «چهلچراغ» با موضوع امام حسین

فراخوان دومین جشنواره بین‌المللی «چهلچراغ» با موضوع امام حسین

فراخوان دومین جشنواره بین‌المللی «چهلچراغ» با موضوع امام حسین

آن‏چه که به عنوان موضوع این رویداد بزرگ فرهنگی، یعنی جشنواره بین المللی چهل‏چراغ و مشتقات آن انتخاب گردیده، عبارت است از امام حسین(علیه السلام). مقصود از این عبارت، همانا فرهنگ حسینی و فرهنگ عاشوراست و منظور از فرهنگ حسینی و فرهنگ عاشورا، مجموعه مفاهيم، سخنان، اهداف و انگيزه‏ها، شيوه‏هاي عمل، روحيات و اخلاقيات والايي است که در نهضت کربلا گفته شده يا به آنها عمل شده يا در حوادث آن ‏نهضت، تجسم يافته است.

اين ارزش‏ها و باورها هم در کلمات سيد الشهدا(علیه السلام) و اصحاب و فرزندان ایشان متجلي است، هم در رفتارشان در جريان آن قيام. فرهنگ عاشورا را بايد از کساني ‏آموخت که دست و دلشان، و فکر و عملشان در کار عاشورا بوده است. پيش از آن‏که‏ ديگران و نسل‏هاي بعدي و تحليل‏گران پس از واقعه بخواهند فرهنگ عاشورا را معرفي‏ کنند؛ در سخنان و اهداف خود نقش‏آفرينان حماسه کربلا، اين فرهنگ، به وضوح مطرح ‏شده است و بي‏واسطه آن را نشان مي‏دهد. اين فرهنگ را از خلال زيارتنامه‏ها، مقتل‏ها، رجزها، خطبه‏ها و نيز بررسي حوادث و رخدادهاي عاشورا مي‏توان استخراج کرد و همين فرهنگ است که در هر جا و در ميان هر قومي باشد، کربلا آفرين می گردد و انسان‏ها را مبارزاني با ستم و مدافعاني نسبت به حق تربيت می‏ کند.

محورها و موضوعات آثار:
پیام عاشورا همان زيربناي عقيدتي و فکري است که در امام حسين(علیه السلام) و شهداي‏ کربلا و اسراي اهل بيت(علیهم السلام) بود و سبب پيدايش آن حماسه و ماندگاري آن قيام شد. از این‏رو دبیرخانه جشنواره از میان مفاهیم سترگ عاشورا و نهضت کربلا موارد زیر را جهت دریافت آثار معرفی می‏نماید:
•عزت و شرافت انسان
•فتوت و جوانمردي حتي در برخورد با دشمن
•نفي سازش با جور يا رضايت به ستم
•اصلاح طلبي در جامعه
•ايثار
•وفا
•لبيک گويي به فرياد استغاثه مظلومان

بخش‌ها و قالب‌های ارائه آثار:
•فیلم‌های کوتاه، نیمه بلند و بلند در قالب‌های داستانی، مستند و انیمیشن
•سریال و مجموعه تلویزیونی
•طرح فیلم سینمایی و فیلمنامه فیلم کوتاه
•کلیپ و نماهنگ
•فیلم موبایلی
•تک عکس آماتور، تک عکس و مجموعه عکس حرفه ای
•پوستر و تصویرسازی
•موسیقی

بخش ویژه مدافعان حرم:
•مستند کوتاه، عکس(تک عکس) و پوستر

بخش ویژه حضرت علی اصغر(علیه السلام):
•عکس(تک عکس)، تصویرسازی

آخرین مهلت ارسال آثار:
•۳۰ دی ماه ۱۳۹۶

«آلفابت» به جشنواره ای در آمریکا می‌رود

«آلفابت» به جشنواره ای در آمریکا می‌رود

«آلفابت» به جشنواره ای در آمریکا می‌رود

انیمیشن کوتاه «آلفابت» ساخته کیانوش عابدی به بخش مسابقه جشنواره فیلم شهر در کانزاس آمریکا راه یافت.

نخستین دوره جشنواره فیلم شهر امسال از ۲۲ تا ۲۵ مارس مصادف با ۲ تا ۵ فروردین ۹۷ در شهر کانزاس برگزار می شود. جوایز این جشنواره به ۲ صورت نقدی و بورسیه اهدا خواهد شد.

در این جشنواره جایزه نقدی برای برندگان و جایزه بورسیه به اولین فیلم دانشجویی تعلق می گیرد.

«آلفابت» زندگی انسان هایی را روایت می کند که زندگی کردن را فراموش کرده و از آگاهی و حقیقت دور مانده اند. به طور کلی این فیلم در مورد مردمانی است که سال ها است الفبای زیستن را از یاد برده اند، نمی بینند، نمی شنوند و سخنی بر لب نمی سرایند ولی کلمات بی قرار در انتظارند …

عوامل ساخت این فیلم عبارتند از کارگردان: کیانوش عابدی، انیماتور: فرنوش عابدی، رندر و کامپوزیت: مرتضی نیتی، ویژوآل: حامد پورکرمان، طراح: امیرحسین نوروزی، بک گراند: محدثه پیله وران و موسیقی: سروش عابدی.

این اثر در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است.

منبع


error: شما مجاز به کپی نیستید دوست من
UA-101966956-1