09367794450 logo@liyanaweb.ir
فراخوان دومین جشنواره بین‌المللی «چهلچراغ» با موضوع امام حسین

فراخوان دومین جشنواره بین‌المللی «چهلچراغ» با موضوع امام حسین

فراخوان دومین جشنواره بین‌المللی «چهلچراغ» با موضوع امام حسین

آن‏چه که به عنوان موضوع این رویداد بزرگ فرهنگی، یعنی جشنواره بین المللی چهل‏چراغ و مشتقات آن انتخاب گردیده، عبارت است از امام حسین(علیه السلام). مقصود از این عبارت، همانا فرهنگ حسینی و فرهنگ عاشوراست و منظور از فرهنگ حسینی و فرهنگ عاشورا، مجموعه مفاهيم، سخنان، اهداف و انگيزه‏ها، شيوه‏هاي عمل، روحيات و اخلاقيات والايي است که در نهضت کربلا گفته شده يا به آنها عمل شده يا در حوادث آن ‏نهضت، تجسم يافته است.

اين ارزش‏ها و باورها هم در کلمات سيد الشهدا(علیه السلام) و اصحاب و فرزندان ایشان متجلي است، هم در رفتارشان در جريان آن قيام. فرهنگ عاشورا را بايد از کساني ‏آموخت که دست و دلشان، و فکر و عملشان در کار عاشورا بوده است. پيش از آن‏که‏ ديگران و نسل‏هاي بعدي و تحليل‏گران پس از واقعه بخواهند فرهنگ عاشورا را معرفي‏ کنند؛ در سخنان و اهداف خود نقش‏آفرينان حماسه کربلا، اين فرهنگ، به وضوح مطرح ‏شده است و بي‏واسطه آن را نشان مي‏دهد. اين فرهنگ را از خلال زيارتنامه‏ها، مقتل‏ها، رجزها، خطبه‏ها و نيز بررسي حوادث و رخدادهاي عاشورا مي‏توان استخراج کرد و همين فرهنگ است که در هر جا و در ميان هر قومي باشد، کربلا آفرين می گردد و انسان‏ها را مبارزاني با ستم و مدافعاني نسبت به حق تربيت می‏ کند.

محورها و موضوعات آثار:
پیام عاشورا همان زيربناي عقيدتي و فکري است که در امام حسين(علیه السلام) و شهداي‏ کربلا و اسراي اهل بيت(علیهم السلام) بود و سبب پيدايش آن حماسه و ماندگاري آن قيام شد. از این‏رو دبیرخانه جشنواره از میان مفاهیم سترگ عاشورا و نهضت کربلا موارد زیر را جهت دریافت آثار معرفی می‏نماید:
•عزت و شرافت انسان
•فتوت و جوانمردي حتي در برخورد با دشمن
•نفي سازش با جور يا رضايت به ستم
•اصلاح طلبي در جامعه
•ايثار
•وفا
•لبيک گويي به فرياد استغاثه مظلومان

بخش‌ها و قالب‌های ارائه آثار:
•فیلم‌های کوتاه، نیمه بلند و بلند در قالب‌های داستانی، مستند و انیمیشن
•سریال و مجموعه تلویزیونی
•طرح فیلم سینمایی و فیلمنامه فیلم کوتاه
•کلیپ و نماهنگ
•فیلم موبایلی
•تک عکس آماتور، تک عکس و مجموعه عکس حرفه ای
•پوستر و تصویرسازی
•موسیقی

بخش ویژه مدافعان حرم:
•مستند کوتاه، عکس(تک عکس) و پوستر

بخش ویژه حضرت علی اصغر(علیه السلام):
•عکس(تک عکس)، تصویرسازی

آخرین مهلت ارسال آثار:
•۳۰ دی ماه ۱۳۹۶

مسابقه دانشجویی بین‌المللی طراحی عینک ۲۰۱۸

مسابقه دانشجویی بین‌المللی طراحی عینک ۲۰۱۸

مسابقه دانشجویی بین‌المللی طراحی عینک ۲۰۱۸

کمپانی عینک سازی owp که یکی از برترین عرضه کنندگان در صنعت عینک دنیاست به منظور تشویق ایده‌های نو و جدید در زمینه طراحی عینک، مسابقه‎ی بین المللی طراحی عینک ۲۰۱۸را برگزار می‌کند.
هدف مسابقه: شناسایی و احترام به مفاهیم خلاقانه و بدیع در حوزه فریم های عینک، بر اساس آخرین روندها در مد و طراحی دنیا .

آخرین مهلت ارسال آثار: ۳۱ جولای ۲۰۱۸

برخی از شرایط مسابقه:
۱٫ شرکت کنندگان در انتخاب طراحی فریم‌ها (زنانه یا مردانه) آزاد می‌باشند.
۲٫ شرکت کنندگان باید از موادی در طرحشان استفاده کنند که در مقیاس صنعتی پردازش شده باشند.
۳٫ این فراخوان در سطح دانشجویی برگزار می شود و مفاهیم طراحی شده باید بر مبنای سبک و شیوه خیابان‌های شهری باشد.
۴٫ این مسابقه سه جایزه خواهد داشت:
۲۰۰۰ یورو (حدود ۲۴۰۰دلار) و یا معادل آن، یک دوره‌ی کارآموزی ۴ هفته‌ای در دپارتمان طراحی OWP بعلاوه تمام هزینه های سفر، اقامت و …
۱۰۰۰ یورو (حدود ۱۲۰۰ دلار)
۵۰۰ یورو (حدود ۶۰۰دلار)
۵٫ هیچ هزینه ورودی برای این مسابقه دریافت نمی گردد.

۶٫ آثار خود را پس از دانلود و  ثبت نام به آدرس زیر ارسال کنید:

OWP Brillen GmbH, Attn.: Frau Sandra Ribeiro, Spitalhofstr. 94, 94032 Passau, Germany

نکات مهم در طراحی و ارسال آثار:
۱٫ انتخاب، ترکیب مواد و خلاقیت در طراحی فریم.
۲٫ پیاده سازی و اجرای طرح.
۳٫ قابلیت کاربری فریم و سهولت استفاده از آن.
۴٫ امکان سنجی فنی و قابلیت تولید آن.
۵٫ عملکرد و تکنولوژی بکار رفته در محصول.
۶٫ یک فرم تکمیل شده ثبت نام برای هر شرکت کننده.
۷٫ پلان طراحی در فرمت PDF با اندازه کاغذ DIN A4 و رزولوشن dpi 300 روی DVD/ CD.
۸٫ طرح بایستی شامل drawing باشد که نشان دهنده نمای جلویی، پهلویی و بالایی آن باشد.
۹٫ توضیحی مختصر که بیانگر هدف طراح و همچنین ویژگیهای طراحی باشد باید همراه طرح ارائه شود. در صورت لزوم Sketch ها و یا عکس های اضافی پیوست شوند.
۱۰٫ طرح هایی که قبلا منتشر شده باشند در این رقابت شرکت داده نخواهند شد.

منبع

۷مین دوسالانه پوسترهای سیاسی ـ اجتماعی لهستان

۷مین دوسالانه پوسترهای سیاسی ـ اجتماعی لهستان

۷مین دوسالانه پوسترهای سیاسی ـ اجتماعی لهستان

فراخوان هفتمین دوسالانه پوسترهای سیاسی ـ اجتماعی لهستان که یکی از معتبرترین دوسالانه‌های پوستر جهان است منتشر شد. در این دوسالانه که در شهر آشویتس لهستان برگزار می شود از طراحان گرافیک خواسته شده است تا پوسترهای خود با موضوعات سیاسی و اجتماعی را به این دوسالانه ارسال کنند. شعار مسابقه امسال خلاقیت برای حقوق بشر است.

شرایط ارسال آثار:
هر هنرمند می تواند ۳ اثر را به این مسابقه ارسال کند .
هیچ هزینه ای بابت ورود دریافت نمی گردد.
ماکزیمم اندازه آثار ارسالی باید ۱۰۰ در ۷۰ سانت باشد.

آ خرین مهلت ارسال: ۱۰ آوریل۲۰۱۸/  سه‌شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷

به برنده اول این مسابقه ۵۰۰۰ زلوتی  و به برندگان دوم و سوم به ترتیب ۳۰۰۰ و ۲۰۰۰ زلوتی لهستان پرداخت خواهد شد.
جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

گزارش آیین اختتامیه پنجمین سرو نقره‌ای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران

گزارش آیین اختتامیه پنجمین سرو نقره‌ای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران

گزارش آیین اختتامیه پنجمین سرو نقره‌ای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران

شب گذشته موزه‌ هنرهای معاصر تهران میزبان آیین اختتامیه پنجمین سرو نقره‌ای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران بود.

به گزارش روزرنگ و به نقل از سایت انجمن طراحان گرافیک ایران ، اجرای آیین اختتامیه پنجمین سرو بر عهده «امید نعمتی» خواننده گروه «پالت» بود. امید نعمتی که خود دانش‌آموخته رشته گرافیک است ضمن خوشامدگویی به حضار گفت: من امروز اینجا هستم تا فقط اجرای مراسم را برعهده داشتم باشم و امروز به عنوان یک طراح گرافیک درکنار شما هستم.
در این رویداد مسوولین فرهنگی چون دکتر حسینی (معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)،  علی‌محمد زارع (رییس موزه هنرهای معاصر)، مجید ملانوروزی (مدیر مرکز هنرهای تجسمی) و رجبی معمار (رییس خانه هنرمندان ایران) و هنرمندانی چون قباد شیوا، مصطفی اسدالهی، مجید بلوچ، بهرام کلهرنیا و… حضور داشتند.

امید نعمتی پیش از اهدا جوایز بخش‌های مختلف سرو نقره‌ای با اشاره به دعوت از دکتر حسینی معاونت هنری وزارت ارشاد برای سخنرانی گفت ایشان در پاسخ گفته‌اند که: من آمده‌ام تا شنونده باشم.
در ادامه این مراسم «ایمان صفایی»، دبیر پنجمین جشنواره سرو نقره‌ای با بیان اینکه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در بحران مشارکت بسر می‌برد گفت:  در این دو سالانه انجمن تمام تلاش خود رابرای جذب حداکثری مشارکت اعضا به عمل آورد که در این بخش با سختی‌هایی روبرو بودیم. وی با اشاره به مشارکت ۸۰ نفره اعضا با شماره عضویت زیر ۱۰۰۰ گفت: از اعضای جوان‌تر و با شماره عضویت بین  ۱۵۰۰ تا ۱۶۵۰ حدود ۵۰ نفر در این رویداد شرکت کرده‌اند که این موضوع شاید به علاقه و اشتیاق اعضا جوان انجمن برای نمایش آثارشان برمی‌گردد.

وی با ارائه آمار شرکت‌کنندگان در هر بخش به ۲ بخش جنبی این رویداد اشاره کرد و گفت: ما در این رویداد دو بخش جنبی داشتیم که اینجا باید از استادم آقای مثقالی تشکر کنم که به همت ایشان و «رضا بختیاری‌فرد»، «امید امامیان» و «هیربد لطفیان» توانستیم رویداد تخصصی تایپ دیزاین را برگزار کنیم.
 رویداد پلاکارت نیر دیگر اتفاق جنبی سرو پنجم بود که آن ‌هم با همراهی علی بختیاری، استودیو کارگاه و موزه سینما برگزار شد و مورد استقبال مخاطبان قرارگرفت. 
وی ضمن تشکر از اعضای شورای برنامه‌ریزی این رویداد از داورانی که بدون هیچ‌ چشم داشتی همراه سرو پنجم بودند تشکر کرد.

در ادامه این رویداد جوایز بخش طراحی «نشان و هویت» با حضور دکتر حسینی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور داوران این بخش اهدا شد.
 در این بخش که «مجید عباسی»، «بهراد جوانبخت» و «مهرزاد دیرین» داوری آن را بر عهده داشتند، سرو نقره‌ای به «حمید‌رضا قدسی» برای «هم‌کافه» تعلق گرفت و از «دامون خانجانزاده» برای «کوییک» و «سلیم صالحی» برای «آپ» تقدیر شد.

در بخش «طراحی هویت‌بصری» نیز سرو نقره‌ای به «ساناز سلطانی» برای « فصلنامه زرد» اهدا شد و از «محمد‌رضا عبدالعلی» برای «سمپوزیوم مجسمه‌سازی» و «فرید یاحقی»  برای«گل من» تقدیر شد.

در بخش «گرافیک نشر» هیات داوران متشکل از «محمودرضا بهمن‌پور»، «حسن کریم‌زاده» و «پیمان پورحسین» تندیس سرو نقره‌ای را به «مجید عباسی» برای مجموعه «جهان تازه‌ی شعر» اهدا کردند و از«‌محمد بازدار» برای «انقلاب و چهنو» و«مصطفی بهزادی» برای گالری «آب انبار» تقدیر به عمل آمد .

همچنین در بخش  «طراحی صفحه‌آرایی» هیات داوران سروی را اهدا نکردند و فقط از «احمد‌علی عسلی» برای «ماهنامه ادبی هنری هنگام» و «مرتضی آکوچکیان» برای «اصفهان به روایت جهانگردان» تقدیر شد.

در بخش «پروژه» نیز «آریا کسایی»  برای مجموعه آثار موفق به دریافت تندیس سرو نقره‌ای شد و از «مجتبی ادیبی» برای «آلبوم موسیقی داماهی»  و «محمود جهانی‌مقدم» برای «نخستین کتاب مد و لباس ایران» و «هوداد مسلمی‌نژاد» برای کتاب گالری «زیرزمین دستان»  تقدیر شد .

«مصطفی اسدالهی» رییس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران سخنران بعدی بود که در صحبت‌های کوتاهی با اشاره به اینکه حال انجمن خوب است گفت: ما امروز خوشحالیم که اعضا مشارکت فعالی داشته‌اند و من باید از اعضایی که در این رویداد شرکت کردند تشکر کنم. وی با اشاره به ۲۰ سالگی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران گفت: با همه فراز و نشیب‌ها انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران موفق بوده و انجمن برتر هنرهای تجسمی هستیم. اسدالهی با ذکر نام مرتضی ممیز و قباد شیوا از بنیانگذاران این انجمن تشکر کرد.

در بخش تبلیغات نیز که داوران آن را امراله فرهادی، علیرضا مصطفی‌زاده و میترا شاهسوند تشکیل می‌دادند در بخش «طراحی کمپین تبلیغاتی» سرو نقره‌ای برای مجموعه آثار به «استودیو کرگدن» برای تقدیم شد. به مجموعه چند اثر خالقان مشترک اختصاص دادند بدین ترتیب تندیس سرو نقره‌ای به به آژانس کرگدن برای کمپین «تپ سی»، «شیپور»، «هود ایلیا استیل» ، «نیسان» و «بیمه سامان»  اهدا شد.

در بخش «طراحی بسته‌بندی» نیزجایزه سرو نقره‌ای به «سیدمصطفی سیدابراهیمی» برای طراحی بسته‌بندی «زعفران نتاسف» تقدیم شد و از «احسان اکبری» برای بسته‌بندی بیسکویت «دلاتو» تقدیر به عمل آمد.

در بخش دیجیتال هیات داوران متشکل از «پدرام حربی» و «حمید شوارعان» و «سعید زارع»؛ تندیس نقره‌ای را برای «تیتراژ پایانی فصل چهارم خندوانه» به «بهراد جوانبخت» تقدیم کردند و از «مرتضی آکوچکیان» برای موشن‌گرافی «کافه آ» و «فرید یاحقی» برای موشن «نه به مواد» با  لوح تقدیر قدردانی شد.

همچنین داوران دربخش وب‌سایت هیچ اثری را شایسته سرو و تقدیر ندانستند. 
بخش «تایپ‌فیس» یکی دیگر از بخش‌های سرو پنجم بود که داوری آن بر عهده «صداقت جباری»، «مریم کهوند» و «دامون خانجانزاده» بود.
 در این بخش هیات داوران با هدف حمایت از طراحان و تشویق برای تلاش در ارتقا کیفیت طراحی تایپ  قلم قرآنی «واضح» اثر «رضا بختیاری‌فرد» و «امید امامیان» و تایپ‌فیس «آذر» اثر «علی سجادیه» را شایسته تقدیر دانست.

در آخرین بخش سرو پنجم که با عنوان بخش ویژه معرفی شده بود هیات داوران متشکل از «ابراهیم حقیقی»، «ایمان صفایی» و «علی بختیاری» در ۴ بخش سرو نقره‌ای را اهدا کردند. 
در بخش بهترین استودیو، سرو نقره‌ای به «استودیو کارگاه» تعلق گرفت.
همچنین در بخش برترین مدیر تولید «هویار اسدیان» توانست سرو نقره‌ای را کسب کند. 
در بخش برترین طراح جوان «سام کشمیری» منتخب هیات داوران بود و در نهایت در بخش بهترین سفارش‌دهنده، «بانک ملت» جایزه را از آن خود کرد.
 در پایان  این مراسم «ایمان صفایی» با نام‌بردن از کسانی که در برگزاری این رویداد همراهی کرده‌بودند پلاک یادبودی را به ایشان اهدا کرد.

منبع

انتقاد فرهاد فزونی از کپی و سرقت هنری پوستر نمایش «مکان، تهران»

انتقاد فرهاد فزونی از کپی و سرقت هنری پوستر نمایش «مکان، تهران»

انتقاد فرهاد فزونی از کپی و سرقت هنری پوستر نمایش «مکان، تهران»

فرهاد فزونی در پیج شخصی خود به شدت از کپی و سرقت هنری آثارش انتقاد کرد. به گزارش روزرنگ، نمایش «مکان، تهران» به کارگردانی امین دهقانی در تماشاخانه دا برپا می شود که پوستر آن توسط فزونی مورد انتقاد جدی قرار گرفته است.فزونی در یادداشت و اعتراض خود به این حرکت آورده است:  «یاد فیلمِ بانوی مهرجویی می‌افتم. حالا ما هی سکوت می‌کنیم، هرچه می‌سازیم و خلق می‌کنیم فردا صبحش مال شما می‌شود، همه‌اش اصلا مال شما، ایده‌هایم را لوث می‌کنید، فدای سرتان، فونت‌هایم را دوباره می‌سازید به اسم خودتان، به اسم شما، کارهای مرا گسترش می‌دهید می‌شود کارهای استودیوی شما، مفتِ چنگ‌تان،
ازش پول در می آورید نوش‌جان، مدیر و رییس و دبیر و آرتیست و مقام‌دار می‌شوید و شب سر روی بالش من می‌خوابید، خوب بخوابید و آرام، مدام رد گم می‌کنم، مجسمه می‌سازم، مجسمه‌هایم را می‌سازید، شعر می‌گویم شعرهایم را می‌گویید، ردم را می‌زنید، دمتان گرم، جان مادرتان فرش زیر پایم را بگذارید برایم، 
انصاف داشته باشید،
آن طرح قرمز که در پُستر استفاده کردید به حضرت عباس طرح من و حاوی شعرهای عاشقانه‌ی من‌است که برای عزیزی سال‌ها پیش سروده‌ام، علامت‌های روی نقشه‌اش بخشی از خاطرات شخصی من است، خودم زندگی کردمش، خودم دردکشیده‌امش، خاطراتم را لااقل برای خودم بگذارید، نامسلمان‌ها
کجا می‌آیید؟»

error: شما مجاز به کپی نیستید دوست من
UA-101966956-1