09367794450 logo@liyanaweb.ir
فراخوان ۱۵مین دوسالانه پوستر بین‌المللی مکزیک ۲۰۱۸

فراخوان ۱۵مین دوسالانه پوستر بین‌المللی مکزیک ۲۰۱۸

فراخوان ۱۵مین دوسالانه پوستر بین‌المللی مکزیک ۲۰۱۸

دوسالانه پوستر بین‌المللی مکزیک با هدف بهبود فرهنگ طراحی به عنوان بخشی از زندگی روزمره فراخوان خود را منتشر کرده است. این دوسالانه در پانزدهمین فراخوان خود به عنوان یک رقابت بین المللی از هنرمندان پوستر دعوت کرده است تا با شرکت دادن کارهای اخیرشان در این مسابقه شرکت کنند.این مسابقه در چهار دسته برگزار خواهد شد:

دسته A: پوستر فرهنگی
دسته B: پوستر اجتماعی
دسته C: پوستر زیست محیطی
دسته D: پوستر اقتصادی – اجتماعی
دسته Eپوستر تجاری

پوسترهای ارسالی باید بین ماه می ۲۰۱۶ الی ماه می ۲۰۱۷ طراحی شده باشند.

هزینه ثبت نام یک دلار برای دانشجویان و برای حرفه ای ها ۵ دلار به ازای هر پوستر است.

جایزه اول در هر دسته: یکصدهزار دلار و یک مدال طلا و یک گواهینامه.

مهلت ارسال آثار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

پنج ایرانی در میان برگزیدگان مسابقه بلونیا ۲۰۱۸

پنج ایرانی در میان برگزیدگان مسابقه بلونیا ۲۰۱۸

پنج ایرانی در میان برگزیدگان مسابقه بلونیا ۲۰۱۸

با اعلام فهرست تصویرگران برگزیده نمایشگاه بلونیا ۲۰۱۸، نام پنج ایرانی در میان آنها دیده می‎شود.

علیرضا گلدوزیان، امیر شعبانی‎پور، رضا دالوند، حسن عامه کن و محمد برنگی پنج تصویرگر ایرانی هستند که در میان ۷۷ تصویرگر برگزیده این مسابقه قرارگرفته‎اند.

طبق اعلام سایت این مسابقه در این دوره سه هزار تصویرگر از ۲۵ کشور شامل بلژیک، برزیل، بلغارستان، کانادا، چین، کلمبیا، کرواسی، فرانسه، آلمان، ایران، ایتالیا، ژاپن، کره، لیتوانی، مکزیک، پرو، پرتغال، اسپانیا، روسیه، اسلونیا، سوئیس، تایوان، انگلستان، اروگوئه و آمریکا شرکت کردند که آثارشان توسط پنج داور از روسیه، مکزیک، انگلستان، آمریکا و آلمان مورد ارزیابی و انتخاب قرار گرفته‎اند.
گفتنی است که محمد برنگی تصویرگر مقیم انگلستان با نام این کشور در این مسابقه شرکت کرده است.

پنجاه و پنجمین دوره نمایشگاه تصویرسازی کتاب کودک بلونیا ۲۶ تا ۲۹ مارس ۲۰۱۸ برابر با ۶ تا ۹ فروردین ۱۳۹۷، در این شهر برگزارمی‎شود.

لیست برگزیدگان در سایت نمایشگاه بلونیا

منبع

رقابت «آلفابت» برای کسب جایزه ۲۵۰ یورویی در ایتالیا

رقابت «آلفابت» برای کسب جایزه ۲۵۰ یورویی در ایتالیا

رقابت «آلفابت» برای کسب جایزه ۲۵۰ یورویی در ایتالیا

انیمیشن کوتاه «آلفابت» به کارگردانی کیانوش عابدی به جشنواره ای در ایتالیا راه یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره فیلم کوتاه «مالاتستا» انیمیشن کوتاه «آلفابت» به کارگردانی کیانوش عابدی را برای نمایش در جشنواره پذیرفت و آن را به نمایش درمی آورد.

این جشنواره از ۱۲ تا ۱۴ مارس ۲۰۱۸ برابر با ۲۱ تا ۲۳ اسفند در سسنا ایتالیا و در سینما مالتیسالا الیزئو برگزار می شود.

جشنواره ایتالیایی «مالاتستا» امسال دومین سال خود را تجربه می کند و فستیوالی جهانی برای فیلم کوتاه است که با نگاه به زبان های مختلف معاصر در چهار بخش رقابتی شامل بهترین انیمیشن، بهترین داستان، بهترین مستند و بهترین کار تجربی برگزار می شود.

برنده هر بخش یک جایزه نقدی ۲۵۰ یورویی دریافت می کند.

«آلفابت» در بخش انیمیشن نمایش داده می شود.

«آلفابت» زندگی انسان‌هایی را روایت می‌کند که زندگی کردن را فراموش کرده و از آگاهی و حقیقت دور مانده‌اند. به طور کلی این فیلم در مورد مردمانی است که سال‌ها است الفبای زیستن را از یاد برده‌اند، نمی‌بینند، نمی‌شنوند و سخنی بر لب نمی‌سرایند، ولی کلمات بی‌قرار در انتظارند.

عوامل ساخت این انیمیشن عبارتند از کارگردان: کیانوش عابدی، انیماتور: فرنوش عابدی، رندر و کامپوزیت: مرتضی نیتی، ویژوآل: حامد پورکرمان، طراح: امیرحسین نوروزی، بک‌گراند: محدثه پیله‌وران، موسیقی: سروش عابدی، محصول: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

منبع

دفاع ساعد مشکی از پوستر جشنواره تئاتر فجر

دفاع ساعد مشکی از پوستر جشنواره تئاتر فجر

دفاع ساعد مشکی از پوستر جشنواره تئاتر فجر

ساعد مشکی در پاسخ به اعتراضات به پوستر سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید ما پوستر را برای مردم طراحی می‌کنیم تا تشویق شوند به جشنواره بیایند اما مگر مردم پوستر را دیده‌اند که دنبال نشانه‌ای از تئاتر برای مخاطب می‌گردیم؟ این‌ها را باید مردم تشخیص دهند نه ما.

روز شنبه ۲۳ دی همزمان با نشست خبری دبیر و مدیران سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از پوسترهای شش گانه این رویداد با طراحی سیامک فیلی‌زاده نیز رونمایی شد. پوسترهایی که براساس شش ایموجی طراحی شده بود و فیلی‌زاده در صحبت‌هایش بر تلاش برای نشان دادن شش حس انسانی در وجود یک هنرمند در عین حفظ اصل سادگی در این پوسترها تاکید داشت اما تعداد خبرنگارانی که در همان نشست بر پوسترها خرده گرفتند کم نبود.

ساعد مشکی، طراح و گرافیست باسابقه در پاسخ به این اعتراضات در یادداشتی که در اختیار خبرآنلاین قرار داد نوشته است: «يک دليل حواشی پوستر جشنواره‌های فجر در سال‌های پيش بی‌عرضگی مديران بوده است؛ وقتی به طراح غيرحرفه‌ای كار سفارش می‌دهند حاشيه ساخته می‌شود؛ ديگر هر پوستری كه طراحی شود چند نفر رد و چند نفر تأييدش می‌كنند. اين شكل و شيوه خوبی نيست؛ هيچ جای دنيا چنين اتفاقی نمی‌افتد، حتی اگر پوستر جشنواره كن بد باشد كسی غوغا به‌پا نمی‌كند، هر جشنواره‌ای مسئولانی دارد كه به يک طراح حرفه‌ای كار سفارش می‌دهند و آن طرح انجام می‌شود.

پوستر آن قدر وارد حاشيه شده است كه مسأله اصلی آن فراموش شده است؛ ‌اين كه اصلا چرا پوستر در يک محفل رونمايی می‌شود؟ پوستر بايد به ديوار نصب شود. محفلی و منقلی شدن گرافيک و ديزاين اين مسائل را در پی دارد. كجای دنيا قبل از آن كه پوستر در شهر پخش شود درباره‌اش نقد می‌نويسند؟ اما اگر يک پوستر بنجل در سطح شهر بيايد آن ‌وقت خبرنگار و منتقد تجسمی در حيطه گرافيک و ديزاين بايد آن را نقد كند. مگر می‌شود كتابی را قبل از چاپ نقد كرد؟ گرافيک نيز همين است، زمانی ارزش دارد كه بين مردم پخش شود. شايد منتقدان پوستر را نپسندند اما مردم از آن استقبال كنند، آن ‌وقت است كه طراح موفق عمل كرده و بايد او را قاب گرفت. اما متأسفانه در ايران فرصتی داده نمی‌شود تا مردم پوسترها را ببينند. ما اين‌ها را برای مردم طراحی می‌كنيم تا تشويق شوند به جشنواره بيايند ولی وقتی نمی‌بينند چه توقعی از پوستر می‌توان داشت؟ مگر مردم پوستر را ديده‌اند كه دنبال نشانه‌ای از تئاتر برای مخاطب می‌گرديم؟ اين‌ها را بايد مردم تشخيص دهند نه ما. مگر چند پوستر به مردم نشان داده‌ايم كه بتوانند خوب و بد را تمييز دهند؟

واقعيت اين است كه شهرداری در اين زمينه ضعيف عمل می‌كند و مكان‌هايی برای پوسترها در نظر نمی‌گيرد به همين خاطر پوستر را مثل جنس لوكس رونمايی می‌كنند. پوستر بايد بيايد در سطح شهر و مردم درباره‌اش اظهارنظر كنند. اين از مشكلات و مصائب ماست؛ ۱۰ سال است جان می‌كَنيم تا شايد شهرداری مكانی را تعبيه كند اما از سوی شهرداری هيچ اقدامی صورت نگرفته است. تمام بودجه و درآمد خرج موارد غيرضروری و بيهوده می‌شود؛ شهرداری به وظايفش عمل نمی‌كند. دوره آقای قاليباف شهرداری فقط پل ساخت. زندگی شهری كه فقط پل نيست؛ به ديزاين هيچ توجه نشد و حالا يک شهر بي‌ريخت داريم. خود شهرداری سالانه چند جشنواره پوستر برگزار می‌كند اما هيچكدام در سطح شهر نيستند. چهار علَم و داربست زده‌اند كه جای پوستر نيست. رونمايی پوستر برای خبرنگاران عدم درک مسئولان را از مقوله ديزاين نشان می‌دهد؛ حتی دبير جشنواره هم حق رونمايی پوستر ندارد.

ديزاين بايد با مردم سروكار داشته باشد. تمام پوسترهای ما دارند در پستوها نمايش داده می‌شوند و حاصلش و حواشی‌اش كمكی به فرهنگ و هنر نمی‌كند و تنها گريبان‌گير گرافيک می‌شود. امروز سيامک فيلی‌زاده را در سيبل می‌گذاريم و فردا ساعد مشكی را. در حالی ‌كه سابقه فيلی‌زاده صحه‌ای بر حرفه‌ای بودن و موفقيت اوست.

جشنواره فجر هم چوب جناح‌های سياسی را می‌خورد و مثل همان‌ها به بيراهه رفته است. چرا كسی پوستر ديگر جشنواره‌ها را نقد نمی‌كند؟ آثار ديزاين را نبايد مثل اثر هنری ديد، ديزاين ربطی به تئاتر و هنر تجسمی ندارد. ماهيت ديزاين زير سؤال رفته است. ديزاين در زندگی جريان دارد، نه در خفا و نمايشگاه.»

قباد شیوا: پوستر جشنواره فجر، به درد بازیهای کامپیوتری می‌خورد

قباد شیوا: پوستر جشنواره فجر، به درد بازیهای کامپیوتری می‌خورد

قباد شیوا: پوستر جشنواره فجر، به درد بازیهای کامپیوتری می‌خورد

پوسترهای شش گانه سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که ظهر روز گذشته، شنبه ۲۳ دی در نشست خبری دبیر این رویداد رونمایی شد، انتقادات بسیاری به همراه داشت.

 

این پوسترهای شش گانه براساس حالت شش اموجی طراحی شده است و طراح آن سیامک فیلی‌زاده می‌گوید در ایموجی‌ها بازنگری کرده تا به شش حس یا شش نقطه‌نظر یک کارگردان، نویسنده یا بازیگر Actor برسد.

او می‌گوید سادگی را دوست دارد و این گونه استفاده خام از ایموجی در پوستر را نشانی از علاقه‌اش به سادگی می‌داند.

قباد شیوا، گرافیست و طراح پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرآنلاین می‌گوید: «سادگی که یکی از اصول کار هنری است، یک بحث است و شخصیتِ کار یا همان دیزاین پرسونالیتیِ کار، یک بحث دیگر. این ایموجی‌ها ابدا شخصیت تئاتری ندارند. روز گذشته فیلی‌زاده تصویر این شش پوستر را برای من فرستاد و امروز هم تماس گرفت و همین‌ها را به خودش هم گفتم.»

او ادامه داد: «تئاتر هنری اکسپوز است و با خون و پوست هنرپیشه پیوند دارد اما این پوسترها نشانی از شکوه این هنر Art ندارند و چیزی مانند بازی‌های کامپیوتری را نشان می‌دهند.»

شیوا در پایان گفت: «به نظرم این پوسترها برای تبلیغ آتاری بسیار مناسب‌اند و می‌تواند برای بازی‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار بگیرند.»

منبع

error: شما مجاز به کپی نیستید دوست من
UA-101966956-1