09367794450 logo@liyanaweb.ir

“کتاب اردیبهشت ۲” مجموعه مقالات طراحی گرافیک

انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران
انتشارات یساولی، چاپ اول, ۱۳۹۰، شابک: ۷-۵۴۴-۳۰۶-۹۶۴-۹۷۸، تعداد صفحات: ۳۰۹، فیمت: ۱۰۰۰۰۰ ریال)

این کتاب مجموعه ای از پانزده مقاله‌ی برگزیده از دومین نشان اردیبهشت در سال ۱۳۸۹است. انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به منظور تشویق و گسترش مباحث نظری طراحی گرافیک تا کنون دو دوره‌ی نشان اردیبهشت را برگزار نموده است.
فهرست مطالب و مقالات مندرج در این کتاب:

یادداشت دبیر: مریم کهوند
۱. پاساژدر تایپوگرافی ایرانی، نوشتار ایرانی: فرزاد ادیبی
۲. استفاده از مواد جایگزین در تولید کیسه‌های خرید با دیدگاه کاهش ضایعات: ثمینه حدادی
۳. تناسب و خطوط راهنما برای خوشنویسی و طراحی حروف عربی، نویسنده: پاسکال ذوقبی، برگردان: علی اصغر حسینی
۴. زبان انتقادی طراحی گرافیک: مریم حق‌پرست
۵. تاریخ حرکت حروف فارسی: مجتبی دلخوشیان
۶. چند اصل مفید و کارآمد در صفحه آرایی: لادن رضایی
۷. “تبلیغات محیطی” به مثابه رسانه‌ای جدید در گرافیک محیطی: مرجان زاهدی
۸. پژوهش تجسمی، مقدمه‌ای بر روش شناسی پژوهش در طراحی گرافیک،‌ نویسندگان: یان نوبل، راسل بستلی، برگردان: مرجان زاهدی
۹. دموکراسی بیان در هنر جدید در تقابل با شخصی کردن دید، با بررسی زندگی و آثار جنی هولزر: سوده عشقی و فرزانه فیض آبادی
۱۰. گرافیک مردگان، بررسی نقش و نگارهای سنگ مزارهای فبرستان دارالسلام شیراز: محمد علی کریمی پور
۱۱. تایپوگرافی به مثابه گفتمان، نویسندگان: کاترین مک‌کوری و دیوید فرژ، برگردان: مریم کهوند
۱۲. تحلیلی بر فونت لوتوس: نازنین گرزن
۱۳. جلوه‌های خط کوفی بنایی در هنرهای معاصر، اپتیکال آرت، پیکسل آرت، گرید و… : فاطمه نادری
۱۴. بررسی ساز و کار استعاره و جناس بصری در طراحی گرافیک: فرید یاحقی
۱۵. درآمدی بر آسیب‌شناسی شغلی در گرافیک دیزاین: علیرضا یزدانی

error: شما مجاز به کپی نیستید دوست من
UA-101966956-1